niedziela, 23 lutego 2014

Krok do przodu

Jak niemożliwe stało się możliwe...
... czyli jak mi się wreszcie udało ogarnąć post podsumowujący pierwszy etap wyzwania W prezencie 2014


Jak widzicie, od ponad pół roku cierpię na chroniczny brak czasu dla siebie, czytaj: dla Bukowniczka. Gorzej - czytelniczymi dokonaniami wcale nie mogę się pochwalić, bo czas kiedy czytałam dwie książki tygodniowo przeminął (liczę na to, że nie bezpowrotnie) i teraz czytam co najwyżej dwie książki miesięcznie przy odrobinie szczęścia... Niestety - zobowiązania w pracy mają pierwszeństwo, a nałożyłam na siebie więcej niż kiedykolwiek przedtem, to jest jak jest. Nieustająco wierzę w to, że do czerwca/lipca jakoś się to wszystko przewali i poukłada, bo dalej tak być nie może, gdyż najnormalniej w świeci - nie tylko Bukowniczek, ale ja również - padnę trupem...

Narzekać nie narzekam, bo to, że praca jest, to super, tyle że dobrze byłoby też wreszcie nauczyć się mówić nie, żeby się nie utonąć w zobowiązaniach tak, jak to wzorcowo zrobiłam.

No, dobra, dość smęcenia. Teraz będzie sama radość ;-) Dopadło mnie jakieś giga wirusisko i powaliło na tyle, że leżę plackiem i piszę nosem, bo ręką mi się ruszać nie chce. I jestem na zwolnieniu. Żadna inna siła nie była w stanie odwrócić mojej uwagi od pracy i terminów. Pracoholizm maksymalny, asertywność zerowa. 

Chcąc nie chcąc, leżę w łóżku i wreszcie czytam :-))) Dzisiaj skończyłam rozpoczętą już miesiąc temu Złodziejkę książek. Książka jest doskonała. Pomyślałam, że grzechem byłoby o niej nie wspomnieć choć kilku słów, zwłaszcza że i film od niedawna można obejrzeć. Oj, ciekawa jestem, czy reżyserowi udało się jakimś cudem przebić nietypową perspektywę zaprezentowaną przez Zusaka. A że dokończenie tej książki uznałam za ogromny krok do przodu w swym życiorysie, to - idąc siłą rozpędu - porwałam się też na sporządzenie podsumowania wyzwania W prezencie 2014, które zamiast kwitnąć, usycha smętnie... 

Tak więc, Drogie Uczestniczki, jest mały postęp: zrobiłam nowa stronę specjalnie dla wyzwania (Wyzwanie W PREZENCIE 2014) i tam przeniosłam zasady, zamieściłam baner (dziękuję za udział w głosowaniu i gratuluję Aine, której książkowe zdjęcie wygrało i na podstawie którego ów baner powstał ;-)), zrobiłam podsumowanie, tak że wiadomo już, co która z Was przeczytała i które literki z hasła są zaliczone. Pamiętajcie, żeby się nagrodzić wyśmienicie! Żeby nie było zbyt prosto, to w międzyczasie padł mi nieco szablon bloga i zakładki poszczególnych stron umieściły się (same! naprawdę! to nie ja!) obok nazwy bloga i nie chcą wrócić na swoje miejsce, a ja na razie im nie pomogę, bo bukowniczkowego remontu to na razie w planie nie miałam i będzie to musiało poczekać. Całe szczęście strony działają, tylko odnośniki nie wyglądają tak, jakbym chciała.

Zachęcam do używania banerka, który nam będzie przypominał, na co zbieramy ;-)

Ufff, ciężko mi było zabrać się do pisania po takiej nieobecności. Dziwne to, jak szybko można wypaść z rytmu. Kilka osób podczytujących bukowniczkowe posty pytało mnie, co jest, że przestałam pisać. Moja banalna odpowiedź "Kompletnie nie mam na to czasu" wywołała taką oto reakcję u mojej koleżanki Dorotki, za co jestem jej niewymownie wdzięczna: "Jak nie masz czasu, to pisz trzy zdania o każdej książce". Lepsze to niż nic, prawda?

Pozdrawiam Szanownych Wytrwałych Zaglądaczy i Podczytywaczy. Tak miło, że jesteście!



niedziela, 12 stycznia 2014

Baner - głosowanie

No to mamy trzy zdjęcia, spośród których wybierzemy banerek do wyzwania.
Oto one:
ZDJĘCIE 1.
Wiki
ZDJĘCIE 2.
Aine
ZDJĘCIE 3.
Jjon

Zachęcam do zabawy ;-) Ankieta znajduje się w panelu bocznym i będzie dostępna do 20 stycznia do 23.59.

niedziela, 29 grudnia 2013

Zdjęcia do baneru

Drogie Uczestniczki wyzwania W prezencie 2013,

pomyślałam sobie, że w przygotowaniu nowego banerku do drugiej edycji wyzwania najchętniej wykorzystałabym zdjęcie przedstawiające stosik książkowy którejś z uczestniczek, zakupiony za pieniądze uzbierane w ramach pierwszej edycji wyzwania. Co Wy na to?

Wymagałoby to sfotografowania stosiku, przesłania w terminie do 10 stycznia 2014 zdjęcia wraz ze zgodą na opublikowanie go i użycie do baneru na mój adres e-mail: jjon@gazeta.pl. Potem zrobiłabym głosowanie, a wybrane zdjęcie posłużyłoby jako baner. Czytelniczka, której zdjęcie stosikowe zostanie wybrane, zaliczyłaby w ten sposób literę B jak BANER ;-)

Czekam na Wasze opinie :-)

sobota, 28 grudnia 2013

Niebawem Nowy Rok...

Ani się spostrzeżemy, jak rok 2013 się skończy... Jaki był? Co przyniósł? Co w nas zmienił? Podsumowań nadszedł czas...

Z mojej perspektywy - choć bardzo ogólnikowo - wygląda to tak:
- był to najszybciej mijający rok, jaki kiedykolwiek przeżyłam
- był jednym z tych, które dostarczyły mi najbardziej intensywnych przeżyć
- dał popalić, ale wiele się nauczyłam
- przyniósł też wiele pozytywnych doświadczeń.

Gdybym miała napisać o tym roku jednym zdaniem, to ujęłabym to tak: fortuna kołem się toczy... - jest życie, jest śmierć; nie zmienimy tego. Bolesne, ale prawdziwe. Taka kolej rzeczy. Jedni się rodzą (pozdrawiam Martusię ;-))), inni umierają.

A czytelniczo?
Pierwsza połowa roku doskonała. Druga połowa już nie tak intensywna, ale mimo to uważam cały rok za bardzo udany pod tym względem.
Zgodnie z tym, co zanotowałam na LC przeczytałam około 70 książek. Szału nie ma, ale biorąc pod uwagę przeróżne zdarzenia, które nie sprzyjały czytaniu, to i tak jest nieźle. Mam do napisania kilkanaście zaległych recenzji i nie wiem, kiedy uda mi się to zrobić, bo nadal mam strasznie napięty grafik i ledwo się ze wszystkim wyrabiam.

Zanim zrobiło się tak intensywnie, to świetnie się bawiłam w wyzwaniach, które podjęłam. Szkoda, że nie miałam jak ostatnio ich kontynuować. Mam nadzieję, że uda mi się do nich wrócić.

Bardzo mnie też cieszyło moje wyzwanie, które dzięki Wam zaczęło iść do przodu - bardzo przyjemnie było odkładać pieniądze na książki i zaszaleć pod koniec roku ;-) Dziękuję Wam za uczestnictwo w wyzwaniu W prezencie :-) Z osobami towarzyszącymi jednak jest zdecydowanie raźniej. Nie udało mi się niestety zrealizować zamierzenia, ale 10 książek z 17 przeczytałam w ramach wyzwania, a to pozwoliło mi na zakupy :-) Na półce stoją już kolejne książki Philippy Gregory ;-) Prezentuję poniżej razem z poprzednio zakupionymi - z czterech zrobiło się osiem. Szkoda, że w pakiecie nie można dokupić czasu na przeczytanie ;-)


Już teraz zapraszam na kolejną edycję tego wyzwania. O szczegółach poinformuję niedługo. Tym razem zaczniemy od początku roku, żeby mieć więcej czasu na realizację :-)

W pierwszej edycji najbardziej intensywnie uczestniczyły: Aine, Agnieszka Perzka, Kasia Roszczenko, Mariola, Wiki. Doceniam jednak każdą przeczytaną i zgłoszoną do wyzwania książkę. Każdy zrealizował tyle, ile mógł - i dobrze. Mam nadzieję, że każda z uczestniczek nagrodziła się stosikiem. Byłoby super, gdyby Wam się udało pokazać na swoich blogach, co kupiłyście. Bardzo ciekawa jestem. Widziałam już zdjęcie u Kasi i u Aine ;-) Jeśli ktośjeszcze chciałby się podzielić, to proszę o link.

A TUTAJ szczegóły dotyczące wyzwania oraz szczegółowe podsumowanie: kto, co, ile itp. ;-) Nie jest do końca wykluczone, że coś pominęłam. Nie mogę się doszukać siedemnastej książki Marioli i Wiki. Jeśli macie jakieś wspomnienie i wiecie, czego zabrakło, to dajcie znać pls - oczywiście uzupełnię.
Jeszcze raz dziękuję WSZYSTKIM UCZESTNICZKOM i zapraszam do drugiej edycji w 2014 roku.

piątek, 15 listopada 2013

Podsumowanie w środku miesiąca...

Pewnie nikogo nie zdziwi, jeśli przyznam się, że zupełnie nie wierzę, że już za półtora miesiąca święta Bożego Narodzenia... 

Ostatnie trzy miesiące minęły mi tak szybko, że mam wrażenie, że to dopiero trzy tygodnie od momentu, kiedy nie mogę złapać oddechu w codzienności. Nadal jednak nie tracę wiary w to, że nadmiar pracy niedługo przestanie być nadmiarem i wyjdę na prostą. Co prawda strasznie mi trudno pisać o książkach, które przeczytałam już jakiś czas temu, bo odczucia jednak mocno się zacierają, zwłaszcza że prawdziwych emocji dostarczało mi ostatnio samo życie ;-) No, ale nie będzie to trwało wiecznie :-)) Choć brakuje mi czasu na komentowanie Waszych postów, to dzięki Feedly jestem w miarę na bieżąco z Waszymi wpisami i z nowościami, które się ukazują.

Zaniedbałam podsumowania ostatnich dwóch miesięcy wyzwania W prezencie, więc zamieszczam je o nietypowej porze, bo w połowie miesiąca. Zobaczcie, jak imponująco to wygląda :-) Jak dotąd do wyzwania zostało zgłoszone prawie 200 książek :-) Jestem bardzo ciekawa, jakie książki kupicie za zaoszczędzone pieniądze. Liczę na prezentacje stosików lub prezentów na Waszych blogach :-)))

A oto szczegółowa prezentacja osiągnięć:
 

Agata Adelajda:...CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Agnieszka Perzka:14CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Aine:14CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Ana:13CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Artemis Crawfield:10 CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Claire G.: 4CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA - rezygnacja
Ejotek:11CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Elfijka: 9CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Iwona Muszyńska:8 CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Jenah Stempor: 12CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Jjon:10 CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Karmazynowa Królowa7CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Karolina (Mol Książkowy):1CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Kasia Roszczenko:13 CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Kratka:8 CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Książkowe zauroczenie:2CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Mariola S.:12CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Missy:7CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Moleslaw:3CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Paideia: 5 CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Piä:9CZYTAJ - TO SIĘ OACA
Wiki:16CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Yvette Binoche:6CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Zuzia:7 CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA

Kolory liter w tabelkach oznaczają kolejne miesiące: zielone - książki przeczytane w maju, bordowe - w czerwcu, pomarańczowe - w lipcu, niebieskie - w sierpniu, fioletowe - we wrześniu, jasnozielone - w październiku i listopadzie :-) 



Zbliżamy się do końca tej edycji wyzwania :-)
Czas pomyśleć o książkowych zakupach ...

Agata Adelajda
LiteraTytułAutor
C
Z
Y (dżoker)
T
A
J
T
O
S
I
ę (dżoker)
O
P
Ł
A
C
A

Agnieszka Perzka
LiteraTytułAutor
CChłopiec w pasiastej piżamieJohn Boyne
ZZapiski niewidomego tatyRyan Knighton
Y (dżoker)Karuzela samobójczyńS.J. Bolton
TTymczasowaMałgorzata Hayles
AAnielski kokonKarolina Wilczyńska
JJedenaścieMark Watson
TTajfunJoseph Conrad
OOpowiem Ci o wolnościWacław Holewiński
SSpójrz mi w oczyCammie McGovern
I
ę (dżoker)Spotkamy się kiedyś w moim rajuChristel i Isabell Zachert
O
PPrzebiegła i niewinnaShirlee Busbee
Ł
AAby do metyJoanna Kruszewska
CCzas honoruJarosław Sokół
AAshford ParkLauren Willig


Aine
LiteraTytułAutor
CCzarownik IwanowAndrzej Pilipiuk
ZZaginione historie. ZwiadowcyJohn Flanagan
Y (dżoker)Dom na wyrębachStefan Darda
TTajemnica klejnotu Nefertiti; seria Kroniki ArcheoAgnieszka Stelmaszyk
AAgatha Raisin i zmordowani piechurzyM.C. Beaton
J
TTamtego lata nad SekwanąAgnieszka Błotnicka
OOpowieści nocyNora Roberts
SShipwreckMaureen Jennings
II've Got Your Number Sophie Kinsella
ę (dżoker)Zaklęcie dla Golema. PragaKrzysztof Petek
OOd Astrid do LindgrenVladimir Oravsky, Kurt Peter Larsen
PPan Przypadek i trzynastkaJacek Getner
Ł
AAgatha Raisin i śmiertelny ślubM.C. Beaton
C
AAgatha Raisin i koszmarni turyściM.C. Beaton


Ana
LiteraTytułAutor
CCień i kośćLeigh Bardugo
ZZłota lilia Richelle Mead
Y (dżoker)Dotyk JuliiTahereh Mafi
TTam gdzie śpiewają drzewaLaura Gallego
AAngelfallSusan Ee
JJa, potępionaKatarzyna Berenika Miszczuk
TTajemnicza historia w StylesAgatha Christie
OOdnaleźć swą drogęAleksandra Ruda
SStrąceniGwen Hayes
I
ę (dżoker)Miasto zagubionych duszCassandra Clare
O
PPierwszy grób po prawejDarynda Jones
Ł
AAnioły i wampiryKerrelyn Sparks
CCinderMarissa Meyer
A


Artemis Crawfield
LiteraTytułAutor
CCień i kość  Leigh Bardugo
ZZwycięzca bierze wszystkoAneta Jadowska
Y (dżoker)PodwiecznośćBrodi Ashton
T
AAniołDorotea de Spirito
JJad. Chcę ukraść twoje życieS. B. Hayes
T
O
SSekret Julii Tahereh Mafi
I
ę (dżoker)EnklawaAnn Aguirre
O
PPosępna litość Robin LaFevers
Ł
A
CCinderMarissa Meyer
AAngelfall Susan Ee


Claire G.
LiteraTytułAutor
C
Z
Y (dżoker)Egzorcysta WatykanuGabriele Amorth, Angela Musolesi
T
A
JJuniper Berry i tajemnicze drzewoM. P. Kozlowsky
T
O
SSingleMeredith Goldstein
I
ę (dżoker)Kaszmirowy szalJoanna M. Chmielewska
O
P
Ł
A
C
A


Ejotek
LiteraTytułAutor
CCień tajnych służbDorota Kania
ZZakład o miłośćAgnieszka Lingas-Łoniewska
Y (dżoker)Nie rób mi tegoPiotr Kołodziejczak
T
A
JJedno drzewo, jedno pożegnanieMarina Mayoral
T
OOpowieść miłosnaErich Segal
SSztuka uprawiania róż z kolcamiMargaret Dilloway
II ja i FranuśKrystyna Grzybowska
ę (dżoker)W kajdankach namiętnościPiotr Kołodziejczak
OOstatnie latoCesarina Vighy
PPiekło jest we mnieJoe Alex
Ł
A
CCiotkiAnna Drzewiecka
A

Elfijka
LiteraTytułAutor
CCeltowieLiliana Olchowik-Adamowska
ZZaliczyć czwórkęJanet Evanovich
Y (dżoker)Yggdrasil. Struny czasuRadosław Lewandowski
T
AAztekowieJustyna Olko
JJak zostałem premieremMariusz Cieślik, Robert Górski
T
OOlśniewające (Pretty Little Liars)Sara Shepard
SStarożytni EgipcjanieAgnieszka Kowalska i in.
I
ę (dżoker)Whitney, którą znałemBenjamin Winans
O
PPodróże z dreszczykiemPiotr Małyszko
Ł
A
C
A


Iwona Muszyńska
LiteraTytułAutor
CCień tajnych służbDorota Kania
ZZawód: egzorcystaTomasz Rowiński
Y (dżoker)Ewangelia według HerodaMarcin Wolski
T
A
JJak stać się doskonałym mówcą i rozmówcąDale Carnegie
T
OOcalić od zapomnienia. Anna i Monika ŻeromskieJerzy Snopek
S
I
ę (dżoker)Kwiaty na poddaszuVirginia C. Andrews
O
PPost-PoloniaMarcin Wolski
Ł
A
CCzy jeszcze warto rozmawiać?Pospieszalski, Nowacki, Pawlicki
A


Jenah Stempor
LiteraTytułAutor
CCzarny PryzmatBrent Weeks
ZZłomiarz Paolo Bacigalupi
Y (dżoker)Karminowy szalJoanna M. Chmielewska
TTa, którą nigdy nie byłamMajgull Axelsson
AAccabadora. Ta, która pomaga odejśćMichela Murgia
JJa, Tituba, czarownica z SalemMaryse Conde
TTeoria GaiMaxime Chattam
OOślepiający nóżBrent Weeks
SSchronienieJim Crace
IImię twojeMaria Nurowska
ę (dżoker)Zapisane w kościachSimon Beckett
O
PPan Przypadek i trzynastkaJacek Getner
Ł
A
CCzłowiek nietoperzJo Nesbo
A


Jjon
LiteraTytułAutor
CCierń Miasta LwaLucy Lum
ZZapomniany ogródKate Morton
Y (dżoker)Dom na SycyliiRosanna Ley
TTym razem serio. Opowieści prawdziweMałgorzata Musierowicz
A
JJak oddechMałgorzata Warda
TTajemnica Bladego KoniaAgatha Christie
OOcaliła mnie łzaAngele Lieby
SSufiElif Şafak
I
ę (dżoker)PępowinaMajgull Axelsson
O

PPlaneta według KretaJarosław Kret
Ł
A
C
A


Karmazynowa Królowa
LiteraTytułAutor
CCień wiatruCarlos Ruiz Zafón
ZZaślubiny patyków Jonathan Carroll
Y (dżoker)Książę mgłyCarlos Ruiz Zafón
T
A
J
T
O
SSzkodliwy szpital,Seria niefortunnych zdarzeń t.8Lemony Snicket
I
ę (dżoker)Gra AniołaCarlos Ruiz Zafón
O
PPałac północyCarlos Ruiz Zafón
Ł
A
CCałując ul Jonathan Carroll
A


Karolina (Mol Książkowy)
LiteraTytułAutor
C
Z
Y (dżoker)
T
AAntypodyJoanna Rakowicz
J
T
O
S
I
ę (dżoker)
O
P
Ł
A
C
A


Kasia Roszczenko
LiteraTytułAutor
CCórka SzklarkiA. Grzelak
ZZakochankaZofia Rychter
Y (dżoker)[buzz]Anders de la Motte
TTrup GideonaD. Preston, L. Child
AAlibi na szczęścieA. Ficner-Ogonowska
JJak przeciwstawić się złuo. Aleksander Posacki
TTrzy oblicza pożądaniaM. Hart
OOstatnie latoC. Vighy
SSiostraR. Lupton
IInstynkt mordercyHeather Graham
ę (dżoker)Dzieci z chmurJ. Bigos, B. Mozer
O
PPanowie PółnocyBernard Cornwell
Ł
A
CChuligankaIzabela Jung
A

Kratka
LiteraTytułAutor
C
ZZmierzchStephenie Meyer
Y (dżoker)UpadliLauren Kate
TTak blisko...Tammara Webber
A
J
T
O
SSzklany tronSarah J. Maas
IIntruzStephenie Meyer
ę (dżoker)NiezgodnaVeronica Roth
O
PPamiętniki wampirówL.J. Smith
Ł
A
CCzerwień rubinuGier Kerstin
A


Książkowe zauroczenie
LiteraTytułAutor
C
Z
Y (dżoker)
T
AA jeśli ciernieVirginia C. Andrews
J
T
OOstatni samuraj. Rozmowy o generale PetelickimAnita Czuprym, Dorota Kowalska
S
I
ę (dżoker)
O
P
Ł
A
C
A


Mariola S.
LiteraTytułAutor
CCityAlessandro Baricco
Z
Y (dżoker)LegionElżbieta Cherezińska
TTropami renaMariusz Wilk
AAnia z Szumiących TopoliLucy Maud Montgomery
J
T
OOminąć ParyżMałgorzata Warda
SSiostra mojego sercaChitra Banerjee Divakaruni
II więcej nic nie pamiętamAdina Blady-Szwajger
ę (dżoker)Córka RobrojkaMałgorzata Musierowicz
OOperacja "Lawina". Dzieje przemilczanej zbrodni UBMaciej T. Nowak
PPokonani, t. 1. i 2.Helena Mniszkówna
Ł
AAutomaniaczka. Od Rometa do rajdu DakarMartyna Wojciechowska
CChustkaJoanna Sałyga
A


Missy
LiteraTytułAutor
C
ZZa oknem cukierni  S.K.Lynch
Y (dżoker)Dziewczyny wojenneŁukasz Modelski
TTam gdzie spadają aniołyD. Terakowska
AAnia z Szumiących Topoli L.M.Montgomery
JJedz, módl się i kochajElizabeth Gilbert
T
O
S188 dni i nocyJ.L. Wiśniewski, M.Domagalik
I
ę (dżoker)Mała DorritCharles Dickens
O
P
Ł
A
C
A


Moleslaw
LiteraTytułAutor
CCiemne sprawy dawnych WarszawiakówStanisław Milewski
Z
Y (dżoker)
T
A
J
T
O
SSmaki dwudziestoleciaMaja Łozińska
I
ę (dżoker)
O
PPrzepis na życieAgnieszka Pilaszewska
Ł
A
C
A


Paideia
LiteraTytułAutor
C
Z
Y (dżoker)BestieJ.C. Oates
T
AAmsterdamI. McEwan
J
T
OOdludki i poetaA. Fredro
SSkradzione dzieckoK. Donohue
I
ę (dżoker)DreszczeJ. Łukowska
O
P
Ł
A
C
A


Piä
LiteraTytułAutor
C
ZZłodziejka książekMarkus Zusak
Y (dżoker)Uczciwa oszustkaTove Jansson
TTortilla FlatJohn Steinbeck
AAlicja w krainie rzeczywistościMelanie Benjamin
J
TTaniec szczęśliwych cieniAlice Munro
OOpowiadania z Doliny MuminkówTove Jansson
S
I
ę (dżoker)EmmaJane Austen
O
PPowołanie trójkiStephen King
ŁLot nad kukułczym gniazdemKen Kesey
A
C
A


Wiki
LiteraTytułAutor
CCała prawda o...Ilona Felicjańska, Aneta Pondo
ZZagubione szczęścieTom Winter
Y (dżoker)Dziecko księżycaJ.R. Rain
TTo zwierzę mnie bierzeAdam Wajrak
AAmy, moja córkaMitch Winehouse
JJestem nudziarąMonika Szwaja
TTryptykKarin Slaughter
OOstatnia noc jej życiaMaureen Jennings
SS@motność w sieciJanusz L. Wiśniewski
II dusza mojaMichał Cetnarowski
ę (dżoker)Święty od ćpunówMichał Kotliński
OO biblioteceUmberto Eco
PPuste gniazdoAlicia Giménez-Bartlett
ŁŁowcy główJo Nesbø
AAnatomia zbrodnipraca zbiorowa
CChromosom 6Robin Cook
A



Yvette Binoche
LiteraTytułAutor
CCena mojego życiaOkpara Tina
ZZłodziejka książekMarkus Zusak
Y (dżoker)90 minut w niebieDon Piper, Cecil Murphey
T
A
J
T
O
SSroka w krainie entropiiMarkéta Baňková
I
ę (dżoker)PamiętnikNicholas Sparks
O
PPS. Kocham CięCecelia Ahern
Ł
A
C
A


Zuzia
LiteraTytułAutor
C
ZZdradzonaP.C. Cast + Kristin Cast
Y (dżoker)EverAlison Noël
TTuneleRoderick Gordon, Brian Williams
A
J
T
O
SSkrzydła LaurelAprilynne Pike
IIgrzyska śmierciSuzanne Collins
ę (dżoker)Wszystko, tylko nie mięta Ewa Nowak
O
PPamiętnik nastolatkiBeata Andrzejczuk
Ł
A
C
A

niedziela, 20 października 2013

61/2013 Ocaliła mnie łza - Angele Lieby, Hervé de Chalendar

Tytuł oryginału: Une larme m'a sauvée
Tłumaczenie: Barbara Jaroszuk
Świat Książki 
Warszawa 2013
190 stron
Gatunek: biografia, wspomnienia

Czy to możliwe, żeby łza, jedna mała kropelka, która mimowolnie popłynęła po policzku, stała się wybawieniem dla człowieka? Okazuje się, że tak, choć to zupełnie nieprawdopodobne. 

Historia opowiedziana przez Angele Lieby potwierdza brak nieomylności lekarzy i pokazuje, jak niewiele trzeba, by w ciągu paru chwil znaleźć się w stanie, w którym człowiek w żaden sposób nie może skomunikować się z otoczeniem. Słyszy wszystko, co dzieje się wokół, ale nie jest w stanie zareagować. Jedynie(!) myśli i słucha. Słucha i cóż słyszy? Słyszy, jak lekarze mówią o śmierci mózgu, że mówią o odłączeniu od aparatury, że sugerują rodzinie, aby zajęła się organizowaniem pogrzebu... Kiedy Angele orientuje się, że to o niej mowa, całe jej wnętrze krzyczy. Ciało natomiast pozostaje w totalnym bezruchu, jak gdyby rzeczywiście była zmarłą, za którą została uznana. I nic nie może zrobić. Nawet nieludzki „test sutka”, który wywołuje reakcję nawet u osoby nieprzytomnej, u niej nie dał żadnych objawów życia.  


Ocaliła mnie łza to nie zwyczajna, smutna, życiowa historia opowiedziana, aby wzruszać. To wstrząsające świadectwo kobiety, która o mało co nie została pogrzebana żywcem. Angele Lieby wie dokładnie, co znaczy zostać uznaną za zmarłą. A wszystko zaczęło się od – zdawać by się mogło – banalnego objawu, czyli bólu głowy. Sprawa okazała się dużo bardziej poważna – zdiagnozowano u niej rzadką chorobę Bickerstaffa. Kobietę wprowadzono w śpiączkę farmakologiczną, z której miała zostać wybudzona. I została - wybudzono jej mózg, ale ciało pozostało w totalnym uśpieniu, niezdolne do żadnego ruchu. Lekarze zdiagnozowali więc zanik czynności mózgu, choć nie przeprowadzono wszystkich badań, które by to potwierdziły. 


Angele Lieby opowiada też o swojej drodze przez mękę, którą musiała przejść, aby powrócić do życia. Konieczna była systematyczna rehabilitacja, dzięki której kobieta powróciła do wszelkich życiowych czynności, które wszystkim zdrowym wydają się oczywiste. Nie zastanawiamy się przecież, czy oddychamy – po prostu to robimy. A ona musiała nauczyć się tego od nowa.

Angele Lieby spisała swą historię, aby uchronić kolejnych pacjentów przed takimi przeżyciami. To wołanie spisane w imieniu śpiących pacjentów, którzy nie mogą za siebie mówić. Mówić lub krzyczeć. Oby jak najwięcej osób zapoznało się z jej historią.


Książkę zaliczam do wyzwania W prezencie - litera "O".
 

Dziękuję bardzo wydawnictwu Świat Książki za egzemplarz recenzencki.


************
Strasznie mi przykro, że Bukowniczek zapadł w niebyt na jakiś czas. 

Rzeczywistość okazała się tak przygniatająca, że nie miałam nawet czasu na to, żeby Wam napisać, że nie mam czasu ;-) Obowiązków w pracy miałam więcej niż zwykle, ale wygląda na to, że taki stan jeszcze trochę potrwa. Pewnie będzie ciut luźniej niż pod koniec września i na początku października, ale wiem, że będę mocno zajęta. Ale to dobrze. 

Mam nadzieję, że niedługo dam radę napisać parę słów o książkach, które czekają na to już od dłuższego czasu. Na razie muszę też odłożyć też większość wyzwań. Ale wrócę do nich :-) 

Podsumowanie wyzwania W prezencie z września zaprezentuję razem z podsumowaniem października., czyli już niedługo.

Tymczasem pozdrawiam wszystkich, którzy jeszcze tu zaglądają :-)

piątek, 6 września 2013

60/2013 Sekrety kobiet złotnika - Jeanne Bourin

Tytuł oryginału: Les chambre des dames
Tłumaczenie: Anna Michalska
Oficyna Literacka Noir sur Blanc

Warszawa 2013
470 stron
Literatura francuska
Gatunek: powieść historyczno-obyczajowa z romansem w tle

Był sobie złotnik Szymon Brunel... Miał żonę Matyldę i sześcioro dzieci. Żył w trzynastym wieku w Paryżu... Czyli dawno temu... Nieźle mu się wiodło...

Jeśli należycie do tej grupy osób, którym na myśl o średniowieczu słowa ciemnota i zacofanie przychodzą na myśl jako pierwsze, to ta książka jest zdecydowanie dla Was. Być może podobnie jak ja zmienicie swoje wyobrażenie o tej epoce. Obraz mrocznego, brudnego i zacofanego średniowiecza kompletnie nie pokrywa się z barwnym obrazem średniowiecza namalowanego bogatym językiem przez francuską pisarkę Jeanne Bourin. Nietypowe spojrzenie i dzięki temu bardzo kształcące. Pełne szczegółowych opisów ówczesnej obyczajowości. Pełne kobiet i pełne emocji.

Najbliższe kobiety złotnika to Matylda, jego żona, której nawet przez myśl nie przeszło, że może zakochać się w kimś innym oprócz swego męża. A jednak...
Florina, najstarsza córka właśnie wstąpiła w związek małżeński z młodym truwerem Filipem. Florina to kobieta, która wydaje się zapatrzona w swego męża jak w święty obraz. Czy nic nie zmieni jej uczuć?
Klarencja, córka ciut młodsza od Floriny. Los jej nie oszczędzi przykrych zdarzeń. Jaka przyszłość ją czeka?
Szarlota Froment, siostra Szczepana, opuszczona przez męża przez wiele lat musi sama zmagać się z rzeczywistością. Zdolna, silna kobieta, znająca się na medycynie. 

Portretów kobiet jest tu dużo więcej, ale te wysuwają się na pierwszy plan.

Każda z kobiet złotnika nosi w sobie jakiś sekret, zmaga się z pragnieniami, które stara się ukryć przed światem i przed sobą, doświadcza cierpienia. Każda z nich musi zmierzyć się z trudnościami, jakie przyniesie los. A co ów los niesie? Zdradę, namiętność, gwałt, śmierć, depresję, manipulację i szantaż, a ponad tym wszystkim góruje moc miłości i przebaczenia, budowanie od nowa, przewartościowanie, walka z samym sobą.

Zaproponowane przez Jeanne Bourin spojrzenie na średniowiecze pozwala uświadomić sobie, że natura ludzka to stały element, który istnieje niezależnie od epoki. Człowiek zawsze będzie miał pragnienia, zawsze będzie pragnął kochać i być kochanym. Będzie odczuwał emocje, zmagał się z namiętnościami i pokusami, będzie musiał podejmować wybory, stawać twarzą w twarz z przeciwnościami losu. Zmienia się tylko to, że dziś bohaterami byliby kompozytor zamiast truwera czy salesman zamiast handlarza ;-) Ów świat, choć czasowo odległy, wydał mi się bardzo bliski. Pełen historii, które dzieją się dzisiaj i które zdarzą się jutro. Jak najbardziej polecam.


Dziękuję bardzo wydawnictwu Noir sur blanc za egzemplarz recenzencki.
 

Książkę zaliczam do wyzwania Pod hasłem - sierpień: Homo sapiens.

niedziela, 1 września 2013

Podsumowanie sierpniowego wyzwania W prezencie i tabelki na wrzesień

Dziś podsumuję wyzwanie W prezencie.
W sierpniu przybyło linków w naszych tabelkach, a hasło zyskało kolejne pogrubione literki oznaczające, że jesteśmy coraz bliżej celu. Trzy uczestniczki mają do przeczytania jeszcze tylko cztery książki, aby ukończyć ten etap wyzwania. Przygotowuję więc już następny etap, nowe hasło i malutkie modyfikacje ;-)


Agata Adelajda:...CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Agnieszka Perzka:13CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Aine:12CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Ana:9CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Artemis Crawfield:5 CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Claire G.: 4CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Ejotek:8CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Elfijka: 8CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Iwona Muszyńska:6 CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Jenah Stempor: 10CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Jjon:8 CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Karmazynowa Królowa5CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Karolina (Mol Książkowy):1CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Kasia Roszczenko:13 CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Kratka:8 CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Książkowe zauroczenie:2CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Mariola S.:9CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Missy:7CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Moleslaw:3CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Paideia: 5 CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Piä:8CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Wiki:14CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Yvette Binoche:6CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA
Zuzia:5 CZYTAJ - TO SIĘ OPŁACA

Kolory liter w tabelkach oznaczają kolejne miesiące: zielone - książki przeczytane w maju, bordowe - w czerwcu, pomarańczowe - w lipcu, niebieskie - w sierpniu, fioletowe - we wrześniu :-) 

Linki do książek wrześniowych można zostawiać pod tym postem.  

Jak zwykle przypominam o odłożeniu kasy na książki ;-)

Nowi uczestnicy nadal mile widziani.


Miłego czytania :-)

Agata Adelajda
LiteraTytułAutor
C
Z
Y (dżoker)
T
A
J
T
O
S
I
ę (dżoker)
O
P
Ł
A
C
A

Agnieszka Perzka
LiteraTytułAutor
CChłopiec w pasiastej piżamieJohn Boyne
ZZapiski niewidomego tatyRyan Knighton
Y (dżoker)Karuzela samobójczyńS.J. Bolton
TTymczasowaMałgorzata Hayles
AAnielski kokonKarolina Wilczyńska
JJedenaścieMark Watson
TTajfunJoseph Conrad
OOpowiem Ci o wolnościWacław Holewiński
SSpójrz mi w oczyCammie McGovern
I
ę (dżoker)Spotkamy się kiedyś w moim rajuChristel i Isabell Zachert
O
PPrzebiegła i niewinnaShirlee Busbee
Ł
AAby do metyJoanna Kruszewska
C
AAshford ParkLauren Willig


Aine
LiteraTytułAutor
CCzarownik IwanowAndrzej Pilipiuk
ZZaginione historie. ZwiadowcyJohn Flanagan
Y (dżoker)Dom na wyrębachStefan Darda
TTajemnica klejnotu Nefertiti; seria Kroniki ArcheoAgnieszka Stelmaszyk
AAgatha Raisin i zmordowani piechurzyM.C. Beaton
J
T
OOpowieści nocyNora Roberts
SShipwreckMaureen Jennings
I
ę (dżoker)Zaklęcie dla Golema. PragaKrzysztof Petek
OOd Astrid do LindgrenVladimir Oravsky, Kurt Peter Larsen
PPan Przypadek i trzynastkaJacek Getner
Ł
AAgatha Raisin i śmiertelny ślubM.C. Beaton
C
AAgatha Raisin i koszmarni turyściM.C. Beaton


Ana
LiteraTytułAutor
CCień i kośćLeigh Bardugo
ZZłota lilia Richelle Mead
Y (dżoker)Dotyk JuliiTahereh Mafi
TTam gdzie śpiewają drzewaLaura Gallego
AAngelfallSusan Ee
J
T
O
SStrąceniGwen Hayes
I
ę (dżoker)Miasto zagubionych duszCassandra Clare
O
PPierwszy grób po prawejDarynda Jones
Ł
A
CCinderMarissa Meyer
A


Artemis Crawfield
LiteraTytułAutor
CCień i kość  Leigh Bardugo
ZZwycięzca bierze wszystkoAneta Jadowska
Y (dżoker)
T
A
JJad. Chcę ukraść twoje życieS. B. Hayes
T
O
SSekret Julii Tahereh Mafi
I
ę (dżoker)
O
P
Ł
A
CCinderMarissa Meyer
A


Claire G.
LiteraTytułAutor
C
Z
Y (dżoker)Egzorcysta WatykanuGabriele Amorth, Angela Musolesi
T
A
JJuniper Berry i tajemnicze drzewoM. P. Kozlowsky
T
O
SSingleMeredith Goldstein
I
ę (dżoker)Kaszmirowy szalJoanna M. Chmielewska
O
P
Ł
A
C
A


Ejotek
LiteraTytułAutor
CCień tajnych służbDorota Kania
ZZakład o miłośćAgnieszka Lingas-Łoniewska
Y (dżoker)Nie rób mi tegoPiotr Kołodziejczak
T
A
J
T
OOpowieść miłosnaErich Segal
SSztuka uprawiania róż z kolcamiMargaret Dilloway
I
ę (dżoker)W kajdankach namiętnościPiotr Kołodziejczak
OOstatnie latoCesarina Vighy
PPiekło jest we mnieJoe Alex
Ł
A
C
A

Elfijka
LiteraTytułAutor
CCeltowieLiliana Olchowik-Adamowska
ZZaliczyć czwórkęJanet Evanovich
Y (dżoker)Yggdrasil. Struny czasuRadosław Lewandowski
T
AAztekowieJustyna Olko
JJak zostałem premieremMariusz Cieślik, Robert Górski
T
O
SStarożytni EgipcjanieAgnieszka Kowalska i in.
I
ę (dżoker)Whitney, którą znałemBenjamin Winans
O
PPodróże z dreszczykiemPiotr Małyszko
Ł
A
C
A


Iwona Muszyńska
LiteraTytułAutor
CCień tajnych służbDorota Kania
Z
Y (dżoker)Ewangelia według HerodaMarcin Wolski
T
A
J
T
OOcalić od zapomnienia. Anna i Monika ŻeromskieJerzy Snopek
S
I
ę (dżoker)Kwiaty na poddaszuVirginia C. Andrews
O
PPost-PoloniaMarcin Wolski
Ł
A
CCzy jeszcze warto rozmawiać?Pospieszalski, Nowacki, Pawlicki
A


Jenah Stempor
LiteraTytułAutor
CCzarny PryzmatBrent Weeks
ZZłomiarz Paolo Bacigalupi
Y (dżoker)Karminowy szalJoanna M. Chmielewska
TTa, którą nigdy nie byłamMajgull Axelsson
AAccabadora. Ta, która pomaga odejśćMichela Murgia
J
TTeoria GaiMaxime Chattam
OOślepiający nóżBrent Weeks
SSchronienieJim Crace
I
ę (dżoker)Zapisane w kościachSimon Beckett
O
PPan Przypadek i trzynastkaJacek Getner
Ł
A
C
A


Jjon
LiteraTytułAutor
CCierń Miasta LwaLucy Lum
Z
Y (dżoker)Dom na SycyliiRosanna Ley
TTym razem serio. Opowieści prawdziweMałgorzata Musierowicz
A
JJak oddechMałgorzata Warda
TTajemnica Bladego KoniaAgatha Christie
O
SSufiElif Şafak
I
ę (dżoker)PępowinaMajgull Axelsson
O
PPlaneta według KretaJarosław Kret
Ł
A
C
A


Karmazynowa Królowa
LiteraTytułAutor
CCień wiatruCarlos Ruiz Zafón
Z
Y (dżoker)Książę mgłyCarlos Ruiz Zafón
T
A
J
T
O
SSzkodliwy szpital,Seria niefortunnych zdarzeń t.8Lemony Snicket
I
ę (dżoker)Gra AniołaCarlos Ruiz Zafón
O
PPałac północyCarlos Ruiz Zafón
Ł
A
C
A


Karolina (Mol Książkowy)
LiteraTytułAutor
C
Z
Y (dżoker)
T
AAntypodyJoanna Rakowicz
J
T
O
S
I
ę (dżoker)
O
P
Ł
A
C
A


Kasia Roszczenko
LiteraTytułAutor
CCórka SzklarkiA. Grzelak
ZZakochankaZofia Rychter
Y (dżoker)[buzz]Anders de la Motte
TTrup GideonaD. Preston, L. Child
AAlibi na szczęścieA. Ficner-Ogonowska
JJak przeciwstawić się złuo. Aleksander Posacki
TTrzy oblicza pożądaniaM. Hart
OOstatnie latoC. Vighy
SSiostraR. Lupton
IInstynkt mordercyHeather Graham
ę (dżoker)Dzieci z chmurJ. Bigos, B. Mozer
O
PPanowie PółnocyBernard Cornwell
Ł
A
CChuligankaIzabela Jung
A

Kratka
LiteraTytułAutor
C
ZZmierzchStephenie Meyer
Y (dżoker)UpadliLauren Kate
TTak blisko...Tammara Webber
A
J
T
O
SSzklany tronSarah J. Maas
IIntruzStephenie Meyer
ę (dżoker)NiezgodnaVeronica Roth
O
PPamiętniki wampirówL.J. Smith
Ł
A
CCzerwień rubinuGier Kerstin
A


Książkowe zauroczenie
LiteraTytułAutor
C
Z
Y (dżoker)
T
AA jeśli ciernieVirginia C. Andrews
J
T
OOstatni samuraj. Rozmowy o generale PetelickimAnita Czuprym, Dorota Kowalska
S
I
ę (dżoker)
O
P
Ł
A
C
A


Mariola S.
LiteraTytułAutor
CCityAlessandro Baricco
Z
Y (dżoker)
TTropami renaMariusz Wilk
AAnia z Szumiących TopoliLucy Maud Montgomery
J
T
OOminąć ParyżMałgorzata Warda
SSiostra mojego sercaChitra Banerjee Divakaruni
II więcej nic nie pamiętamAdina Blady-Szwajger
ę (dżoker)
O
PPokonani, t. 1. i 2.Helena Mniszkówna
Ł
AAutomaniaczka. Od Rometa do rajdu DakarMartyna Wojciechowska
CChustkaJoanna Sałyga
A


Missy
LiteraTytułAutor
C
ZZa oknem cukierni  S.K.Lynch
Y (dżoker)Dziewczyny wojenneŁukasz Modelski
TTam gdzie spadają aniołyD. Terakowska
AAnia z Szumiących Topoli L.M.Montgomery
JJedz, módl się i kochajElizabeth Gilbert
T
O
S188 dni i nocyJ.L. Wiśniewski, M.Domagalik
I
ę (dżoker)Mała DorritCharles Dickens
O
P
Ł
A
C
A


Moleslaw
LiteraTytułAutor
CCiemne sprawy dawnych WarszawiakówStanisław Milewski
Z
Y (dżoker)
T
A
J
T
O
SSmaki dwudziestoleciaMaja Łozińska
I
ę (dżoker)
O
PPrzepis na życieAgnieszka Pilaszewska
Ł
A
C
A


Paideia
LiteraTytułAutor
C
Z
Y (dżoker)BestieJ.C. Oates
T
AAmsterdamI. McEwan
J
T
OOdludki i poetaA. Fredro
SSkradzione dzieckoK. Donohue
I
ę (dżoker)DreszczeJ. Łukowska
O
P
Ł
A
C
A


Piä
LiteraTytułAutor
C
ZZłodziejka książekMarkus Zusak
Y (dżoker)Uczciwa oszustkaTove Jansson
TTortilla FlatJohn Steinbeck
AAlicja w krainie rzeczywistościMelanie Benjamin
J
TTaniec szczęśliwych cieniAlice Munro
OOpowiadania z Doliny MuminkówTove Jansson
S
I
ę (dżoker)EmmaJane Austen
O
PPowołanie trójkiStephen King
Ł
A
C
A


Wiki
LiteraTytułAutor
CCała prawda o...Ilona Felicjańska, Aneta Pondo
ZZagubione szczęścieTom Winter
Y (dżoker)Dziecko księżycaJ.R. Rain
TTo zwierzę mnie bierzeAdam Wajrak
AAmy, moja córkaMitch Winehouse
J

TTryptykKarin Slaughter
OOstatnia noc jej życiaMaureen Jennings
S

II dusza mojaMichał Cetnarowski
ę (dżoker)Święty od ćpunówMichał Kotliński
OO biblioteceUmberto Eco
PPuste gniazdoAlicia Giménez-Bartlett
ŁŁowcy główJo Nesbø
AAnatomia zbrodnipraca zbiorowa
CChromosom 6Robin Cook
A



Yvette Binoche
LiteraTytułAutor
CCena mojego życiaOkpara Tina
ZZłodziejka książekMarkus Zusak
Y (dżoker)90 minut w niebieDon Piper, Cecil Murphey
T
A
J
T
O
SSroka w krainie entropiiMarkéta Baňková
I
ę (dżoker)PamiętnikNicholas Sparks
O
PPS. Kocham CięCecelia Ahern
Ł
A
C
A


Zuzia
LiteraTytułAutor
C
Z
Y (dżoker)EverAlison Noël
TTuneleRoderick Gordon, Brian Williams
A
J
T
O
SSkrzydła LaurelAprilynne Pike
IIgrzyska śmierciSuzanne Collins
ę (dżoker)Wszystko, tylko nie mięta Ewa Nowak
O
P
Ł
A
C
A