sobota, 28 grudnia 2013

Niebawem Nowy Rok...

Ani się spostrzeżemy, jak rok 2013 się skończy... Jaki był? Co przyniósł? Co w nas zmienił? Podsumowań nadszedł czas...

Z mojej perspektywy - choć bardzo ogólnikowo - wygląda to tak:
- był to najszybciej mijający rok, jaki kiedykolwiek przeżyłam
- był jednym z tych, które dostarczyły mi najbardziej intensywnych przeżyć
- dał popalić, ale wiele się nauczyłam
- przyniósł też wiele pozytywnych doświadczeń.

Gdybym miała napisać o tym roku jednym zdaniem, to ujęłabym to tak: fortuna kołem się toczy... - jest życie, jest śmierć; nie zmienimy tego. Bolesne, ale prawdziwe. Taka kolej rzeczy. Jedni się rodzą (pozdrawiam Martusię ;-))), inni umierają.

A czytelniczo?
Pierwsza połowa roku doskonała. Druga połowa już nie tak intensywna, ale mimo to uważam cały rok za bardzo udany pod tym względem.
Zgodnie z tym, co zanotowałam na LC przeczytałam około 70 książek. Szału nie ma, ale biorąc pod uwagę przeróżne zdarzenia, które nie sprzyjały czytaniu, to i tak jest nieźle. Mam do napisania kilkanaście zaległych recenzji i nie wiem, kiedy uda mi się to zrobić, bo nadal mam strasznie napięty grafik i ledwo się ze wszystkim wyrabiam.

Zanim zrobiło się tak intensywnie, to świetnie się bawiłam w wyzwaniach, które podjęłam. Szkoda, że nie miałam jak ostatnio ich kontynuować. Mam nadzieję, że uda mi się do nich wrócić.

Bardzo mnie też cieszyło moje wyzwanie, które dzięki Wam zaczęło iść do przodu - bardzo przyjemnie było odkładać pieniądze na książki i zaszaleć pod koniec roku ;-) Dziękuję Wam za uczestnictwo w wyzwaniu W prezencie :-) Z osobami towarzyszącymi jednak jest zdecydowanie raźniej. Nie udało mi się niestety zrealizować zamierzenia, ale 10 książek z 17 przeczytałam w ramach wyzwania, a to pozwoliło mi na zakupy :-) Na półce stoją już kolejne książki Philippy Gregory ;-) Prezentuję poniżej razem z poprzednio zakupionymi - z czterech zrobiło się osiem. Szkoda, że w pakiecie nie można dokupić czasu na przeczytanie ;-)


Już teraz zapraszam na kolejną edycję tego wyzwania. O szczegółach poinformuję niedługo. Tym razem zaczniemy od początku roku, żeby mieć więcej czasu na realizację :-)

W pierwszej edycji najbardziej intensywnie uczestniczyły: Aine, Agnieszka Perzka, Kasia Roszczenko, Mariola, Wiki. Doceniam jednak każdą przeczytaną i zgłoszoną do wyzwania książkę. Każdy zrealizował tyle, ile mógł - i dobrze. Mam nadzieję, że każda z uczestniczek nagrodziła się stosikiem. Byłoby super, gdyby Wam się udało pokazać na swoich blogach, co kupiłyście. Bardzo ciekawa jestem. Widziałam już zdjęcie u Kasi i u Aine ;-) Jeśli ktośjeszcze chciałby się podzielić, to proszę o link.

A TUTAJ szczegóły dotyczące wyzwania oraz szczegółowe podsumowanie: kto, co, ile itp. ;-) Nie jest do końca wykluczone, że coś pominęłam. Nie mogę się doszukać siedemnastej książki Marioli i Wiki. Jeśli macie jakieś wspomnienie i wiecie, czego zabrakło, to dajcie znać pls - oczywiście uzupełnię.
Jeszcze raz dziękuję WSZYSTKIM UCZESTNICZKOM i zapraszam do drugiej edycji w 2014 roku.

18 komentarzy:

  1. Chętnie wezmę udział w drugiej edycji, bo z zazdrością oglądam Wasze stosiki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też, ale niechbona trwa okrągły rok, bo 7 miesięcy to było dla mnie za mało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie całoroczne, ale teraz hasło będzie inne ;-)

      Usuń
  3. Gratuluje udanego czytelniczego roku!
    Nad druga edycja wyzwania pomysle, bo u nie tez sie duzo dzialo i dzieje i nie wiem, czy dam rade. Pieniadze odkladac jest swietnie, a jeszcze przyjemniej je wydawac :)

    Juz podaje brakujaca Ci literke
    A- Ania ze Złotego Brzegu, Lucy Maud Montgomery
    http://www.mysliczytelnika.blogspot.com/2013/11/ania-ze-zotego-brzegu-lucy-maud.html

    Widzialam, ze nie masz tez Trismusa Grochowiaka, wiec prosze:
    http://www.mysliczytelnika.blogspot.com/2013/12/trismus-stanislaw-grochowiak.html

    Stosika nie pokazalam, bo akurat te zakupy sa akurat jeszcze w Polsce, urocze ramotki z Allegro;) i nie wiem, czy moja rodzina, ktora wkrotce mnie naiwedzi da rade je ze soba zabrac.

    Sciskam serdecznie i zycze dobrego roku 2014!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mariola, dzięki wielkie! Jak już dotrą Twoje zdobycze, to chętnie pooglądam wirtualnie ;-) Linki uzupełnię - dziękuję.
      Ja również życzę Ci wszelkiej pomyślności na Nowy Rok, zdrowia w tym szczególnym czasie, o którym u Ciebie przeczytałam ;-) Oby wszystko poszło gładko!

      Usuń
  4. Cieszę się, że będzie kontynuacja wyzwania. Piękne sobie zrobiłaś prezenty - do tej pory nie czytałam nic tej autorki, może w przyszłym roku dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, i tym razem mam nadzieje na Twój udział - takie zawodniczki mobilizują ;-) Ja na razie czytałam tylko o książkach Gregory ;-))) Planuję wreszcie się za nie wziąć.

      Usuń
  5. Sporo książek przeczytałaś ,
    tak mniej więcej jedna co pięć dni :-)

    Szczęśliwego Nowego Roku !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję baaardzo :-) Tobie też wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!

      Usuń
  6. "Tutaj" ze szczegółami jeszcze nie działa?
    70 książek to bardzo dobry wynik, a w porównaniu ze średnią statystyczną, to ho, ho! :) Gregory wygląda fantastycznie na Twojej półce!
    Dziękuję za dobrą zabawę i czekam na jeszcze. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, niech będzie spokojniejszy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aine, dzięki za informację o niedziałającym linku - poprawiłam.
      Cieszę się, że znów się przyłączysz do zbierających na książki ;-)
      Również życzę wszystkiego co najlepsze na Nowy Rok!

      Usuń
  7. wow, zdecydowanie zawyżasz średnią tymi książkami : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale chciałoby się więcej :-))))

      Usuń
  8. Życzę przede wszystkim czasu, po drugie spokoju ducha, po trzecie - wspaniałych lektur :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnes, dzięki wielkie ;-) Najlepsze życzenia dla Ciebie i całej Twojej rodzinki ;-)

      Usuń
  9. Wszystkiego dobrego w nowym roku :) piękne to zdjęcie z książkami Gregory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Marta. Tobie też fantastycznego roku życzę ;-)

      Usuń